SaNa SiNi

Di Mana Jua


You are not connected. Please login or register

Tazkirah dan Tasyji' buat adik2 Gen12

View previous topic View next topic Go down  Message [Page 1 of 1]

1 Tazkirah dan Tasyji' buat adik2 Gen12 on Tue Dec 28, 2010 11:21 am

nasuha


Ahli Baru
Ahli Baru
Bismillahirrahmanirrahim..

Salam ukhwah buat semua ahli I.Q.RaC..
Alhamdulillah pada 27 dis 2010 kita telah menerima adik-adik baru pelajar Persijilan Tahfiz al-Quran DQ-UIAM sesi 2011/2012.Sebahagian dari kita ada yang dah jumpa adik-adik dan sebahagian lagi mungkin belum.Bagi yang belum sabar ye..nanti buka sem jumpalah mereka.Ana yakin mereka pun tak sabar nak kenal dengan akak-akak dan abang-abang yang bakal membimbing dan menjadi qudwah untuk mereka.

Sahabat dan sahabiah sekalian..
Situasi adik2 kita sekarang sama je macam mase kita mula-mula masuk DQ dulu.Macam-macam perasaan yang dirasai.Ada yang ragu-ragu dengan keputusan mereka masuk dq,takut nak hafal quran sebab rasa tak mampu nak jaga,rasa terpaksa masuk DQ sebab mak ayah nak sangat anakyna jadi seorang hafiz/hafizah dan tak dinafikan ada yang betul2 semangat untuk menjadi hamalatul Quran.Tak lupa gak ada yang berniat nak keluar DQ lepas result spm mereka keluar.
Jadi, apa kata kalau kita sama-sama beri sedikit ucapan selamat datang,tazkirah dan tasyji' untuk mereka melalui forum ni.Nanti kami akan promote forum ni kat adik2.InsyaAllah mereka akan baca dan ambil ihtimam kata2 antum.Kongsilah pengalaman dan ilmu yang antum ada dengan mereka.Tak semestinye tentang akademik,mungkin boleh kongsi gak tentang biah di dq.Sangat lah untung kalau mereka dah tahu dan ada pedoman dari awal.InsyaAllah mereka tak tercari-cari dan tertanya-tanya.

Ana mula dulu ye.
Ahlan wasahlan buat semua adik2 gen12.
Selamat datang ke bumi barakah Darul Quran.
Iklaskan lah niat antum nak menghafaz al-Quaran kerana Allah s.w.t. dan istiqamah lah dalam bermujahadah untuk mencapai matlamat antum itu.InsyaAllah akan dipermudahkan segala urusan.
Kutiplah sebanyak mungkin permata2 ilmu di bumi ini sebagai bekalan bila antum keluar nanti.
Akhir kalam,siru 'ala barakatillah..

WAllahu a'lam..

View user profile

2 Fast track on Mon Jan 17, 2011 12:47 pm

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..
Khas buat adik2 persijilan yang ambil fastrek ni,
1. Sentiasa istikharah untuk dapatkan pilihan yang terbaik, jgn terburu-buru buat kptsn.
2. Tajdidkan niat, kita m'hfz ni krn apa??semata-mata gelaran al-hafiz,OR nk menunjuk-nunjuk yg kita ni org2 baik OR ...what ever...
3.jagalah ukhwah sesama kwn2, jgn ingat kita laju, kita tinggalkan kwn2 kita yg terkebelakang..ingat, ukhwah itu sebenarnya manis apabila kita bijak menjaganya...

to be continued...

View user profile

View previous topic View next topic Back to top  Message [Page 1 of 1]

Similar topics

-

» Create a CSS file

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum